wtorek, 8 września 2009

akwarelowanie w kadrach

mistrzyni komiksu, KitchenBizmo, autorka prac m.in. takich jak ta, odpowiada na moje pytanie!

pszren: Na jakim papierze i czym rysujesz a potem jak kolorujesz?

KitchenBizmo: Rysuję na papierze do akwareli, 300g/m2, bo inne są za cienkie i nie wytrzymują mojego zwyczaju kilkakrotnego przemalowywania tła.

Do rysowania używałam kiedyś grafionu, ale w marcu tego roku uznałam, że to nie jest wygodne, a wręcz przeciwnie - obecnie detale i twarze rysuję cienkopisami Faber Castel, a resztę tuszem i pędzelkiem.

Koloruję za pomocą zwykłych szkolnych akwareli, co żywsze kolory i większe powierzchnie robię tuszem za dwa złote, okazjonalnie zdarza mi się też sięgnąć po gwasze, ale jeszcze nie opanowałam techniki właściwego korzystania z nich.

Potem skaner i cyk. Nie poprawiam już nic w programach graficznych, najwyżej czyszczę śmieci i pogłębiam cienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz