środa, 2 września 2009

jak wykonać hefalumpa

zaczynamy nową miniserię w ramach naszego bloga, znaczy się zaczynam nową serię, ale mam nadzieję wciągnąć w nią dobrych rysowników. ośmielę się zadawać im pytania, a konkretnie za jednym razem - jedno pytanie (chociaż czasem pytanie może być rozbudowane). pytania są o rzeczy związane z rysunkiem, a odpowiedzi mają mi pomóc w doskonaleniu warsztatu i w stawaniu się niezłym rysownikiem. oczywiście, w miarę możliwości po jakimś czasie będę chciał zamieszczać prace będące ilustracją czy zrozumiałem coś z odpowiedzi, czyli swoiste "wykonanie zadania domowego". zasady proste? mam nadzieję, że nie nawalę, i że będzie można obserwować u mnie postępy.

dziś pytanie zadaję telomateo związane z pracą dostępną tu.

pszren: jak coś takiego się robi i jak nauczyć się tworzyć takie rysunki?

telomateo: generalnie to praca wyłącznie digitalna - tablet + program graficzny. Za wzór ręki posłużyło mi zdjęcie... mojej ręki, ciało tytułowego 'hefalumpa' to kombinacja twarzy mojej rodzicielki (tak czasami wykręca twarz na zdjęciach) oraz muchy i jakiś tam 'odnóży'. To wszystko jako lineart na jednej warstwie, pod nią warstwa z kolorem, a jeszcze niżej warstwa z tłem dość spontanicznym (taka pięciominutowa, ekspresyjna mieszanka dwóch kolorów). A i jeszcze jedna warstwa na wierzchu z 'efekcikiem' mocy jakoby - to te lekkie zmiany kolorów. I to tak pokrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz