środa, 15 maja 2019

Dlaczego popieram Krzysztofa Wiśniewskiego

Tak, to ten Krzysztof Wiśniewski, znany m.in. z uratowania puszczyka: https://www.nowytydzien.pl/puszek-uratowany, Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Czuby Południowe, działający też w ramach Forum Kultury Przestrzeni w Lublinie (a także m.in. aktywny muzyk-instrumentalista i przewodnik wycieczek).

Od dawna obserwuję działania Roberta Biedronia, pozytywnie patrzę na wiele postulatów partii Wiosna. Po ogłoszeniu listy kandydatów do Parlamentu Europejskiego googlowałem informacje o każdym z kandydatów z lubelskiej listy (oczywiście o kilku słyszałem wcześniej, a z niektórymi miałem okazję uczestniczyć w jakichś wydarzeniach).

Przypomniałem sobie, że kilka razy czytałem pozytywne opinie różnych osób o Krzysztofie Wiśniewskim - to było w czasie wyborów do rad dzielnic. Napisałem do kandydata, pytając o możliwość spotkania, umówiliśmy termin, i merytorycznie porozmawialiśmy. Siódemka z lubelskiej listy Wiosny moim zdaniem nadaje się czy to na radnego w Radzie Miasta (czy też na innym stanowisku samorządowym), czy na posła do Sejmu, i myślę, że w Parlamencie Europejskim też bez problemu by się odnalazł.

Raczej nie znajdziecie jego plakatów na mieście ani w regionie (przynajmniej ja nie znalazłem), kandydat jest przeciwny zaśmiecaniu przestrzeni publicznej. W sumie coś w tym jest - jak byłem w Holandii w czasie kampanii wyborczej, to plakatów było bardzo niewiele, wszystkie na wydzielonych tablicach (z drugiej strony w Japonii widziałem kampanię dużo bardziej agresywnie wkraczającą w przestrzeń miejską).

Wymyśliłem challenge - super jakby w tych wyborach Krzysztofowi Wiśniewskiemu udało się zebrać tysiąc głosów. Chcesz wesprzeć kandydata uczciwego, kompetentnego, i umiejącego porozumiewać się z ludźmi? Zagłosuj na Krzysztofa Wiśniewskiego!

W skrócie: w programie Krzysztofa Wiśniewskiego ważne są sprawy dotyczące ekologii, przeciwdziałania wykluczeniu transportowemu, dbania o przestrzeń publiczną i zagospodarowania przestrzennego przyjaznego ludziom i przyrodzie. Kwestie praworządności też są obecne, jako coś oczywistego i ważnego.

https://www.facebook.com/wisniewski.krzysztof

A tu krótki wywiad z kandydatem:
http://szreniawski.blogspot.com/2019/04/krzysztof-wisniewski-eurowybory.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz